5/5 - (6 امتیاز)

تعمیرات مبل دهکده المپیک

تعمیرات مبلمان یکی از راه‌های مقرون به صرفه، به جای خرید مبلمان جدید است. در واقع شما می‌توانید با تعمیر کردن مبلمان خود مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کنید. البته این مسأله بستگی به کیفیت تعمیرات مبلمان و نوع مبل‌های شما نیز خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به جزئیات تعمیرات مبل دهکده المپیک بپردازیم.

09102400647 02144356720 02144356721

تعمیرات مبلمان شامل چه کار‌هایی می‌شود؟

گاهی اوقات مبلمانی که خریده‌اید بعد از گذشت چند سال اگرچه از نظر چارچوب و اسکلت‌بندی سالم است اما از نظر ظاهری چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد، در این صورت می‌توانید به جای هزینه کردن برای خرید مبلمان جدید با تعمیرات مبلمان، صاحب یک دست مبلمان جدید و نو شوید. معمولاً اصلی‌ترین نوع تعمیرات مبلمان رویه کوبی آن است که در ادامه در تعمیرات مبل دهکده به آن خواهیم پرداخت.

رویه کوبی مبلمان خود شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که عبارتند از:

 

در این بخش از رویه کوبی اسفنج‌ها، فوم‌ها، ویسکوز،فنر ها و سایر محتوی مبل در آن قرار می‌گیرند.

بسیاری از انواع مبلمان نیاز به دوخت و دوز دارند. کوسن‌ها، تشکچه‌ها، پشتی مبلمان، دسته‌ها، قابت‌های بیرونی، لمسه دوزی‌ها و… در این بخش انجام می‌گیرند.

رویه کوبی مبل پس از انجام همه کار‌های ابتدایی و آماده شدن زیرکار انجام می‌گیرد و طی آن رویه اصلی مبلمان با مهارت روی کلاف آماده مبل متصل می‌شود. این کار را عموماً با منگنه کوب انجام می‌دهند.

تزئینات، سرمه کاری، گل میخ و…

در این بخش از تعمیرات تزئینات مورد نیاز مبلمان از جمله سرمه کاری‌ها، گل می‌خ‌ها و… را در آخرین بخش از رویه کوبی و تولید اجرا می‌کنند.

کدام مبل‌ها نیازمند تعمیرات هستند؟

 

 

در حالت کلی باید گفت که تقریباً همه مبل‌ها قابلیت تعمیرات را دارند. اما در زمان تصمیم‌گیری برای تعمیرات مبلمان باید به کیفیت کلاف و اسکلت چوبی مبل هم توجه داشته باشید. معمولاً مبلمانی که دارای بدنه بی‌کیفیت یا کلاف نامناسب هستند ارزش تعمیر کردن را ندارند. همچنین مبلمانی که به دلیل استفاده نادرست دچار فرسودگی بیش از حد شده است مناسب برای تعمیرات نیست.
از جمله مواردی که نمی‌توان مبل را برای تعمیرات کاندید کرد، شکستن پایه مبلمان است. معمولاً پایه‌های مبلمان بعد از تعمیرات آن استحکام و تعادل سابق را ندارند و یا پیدا کردن پایه‌ای کاملاً مشابه با پایه قبلی کار سختی است که هزینه زیادی به همراه دارد. مواردی چون شکستن تاج مبلمان یا تکیه گاه مبل نیز به همین ترتیب کاندید مناسبی برای تعمیرات نیستند.
در زمان تصمیم‌گیری بهتر است که با کارشناسان تعمیرات مبل در دهکده که توسط مبل رسولی انجام میگردد مشاوره کنید. آن‌ها شما را راهنمایی می‌کنند که آیا به صرفه است مبلمان خود را تعمیر کنید یا بهتر است که مبلمان نو خریداری کنید.

انتخاب پارچه مبل مناسب

یکی از مهمترین بخش‌های تعمیرات مبلمان انتخاب پارچه مبلمان مناسب است. اگرچه این انتخاب بیش از هرچیز سلیقه‌ای است اما باید توجه داشته باشید که جنس، رنگ و طرح پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید در طول عمر و دوام مبلمان شما تأثیرگذار است.

مثلاً پارچه‌هایی که برای مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند با پارچه‌های مناسب برای مبلمان استیل کاملاً متفاوت هستند و استفاده از آن‌ها بدون توجه به این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکل یا عدم هارمونی در چیدمان و دکوراسیون منزل شما شود. ضمن این که در طول عمر مفید پارچه برای مبلمان نیز تأثیرگذار است.

ترجیحا تلاش کنید که از پارچه‌هایی که به اصطلاح ترند یا مد هستند استفاده نکنید، به ویژه اگر قصد دارید که مبلمان خود را برای سال‌های سال مورد استفاده قرار دهید. بخش عمده‌ای از هزینه تعمیرات مبلمان مرتبط با پارچه و انتخاب آن است پس بهتر است که در مورد انتخاب پارچه‌ها نهایت دقت را داشته باشید.

ما در تعمیرات مبل دهکده المپیک برای رفاه ساکنین کاتالوگ پارچه های مبل را در محل برای انتخاب راحت ارائه میکنیم. 

انتخاب رنگ در تعمیرات مبلمان

انتخاب رنگ مناسب در مورد تعمیرات مبلمان نیز یک موضوع مهم است که باید در مورد آن تصمیم درستی اتخاذ کنید. کیفیت رنگ، توناژ رنگی و… از جمله مواردی است که در ین مسأله مورد اهمیت واقع می‌شود. استفاده از رنگ‌های پوششی مثل رنگ‌های زرشکی، طلایی، کرم، سیاه و… و یا رنگ‌های طبیعی از جمله گردویی، فندوقی و… ، استفاده یا عدم استفاده از ورق طلا و… همگی از جمله مواردی است که در بخش انتخاب رنگ مبلمان در زمان تعمیرات باید به آن دقت کرده و تصمیم‌گیری کنید.

تعمیرات مبلمان را کجا انجام دهیم؟

مهمترین نکته در مورد انجام تعمیرات مبلمان یافتن مرکز تخصصی تعمیر مبلمان در نزدیکی منزل است. تنها در این صورت است که می‌توانید با کاهش هزینه حمل و نقل در هزینه‌های تعمیرات مبل صرفه‌جویی کنید. بهتر است به دنبال محلی باشید که کار تعمیرات را با کیفیت و تضمینات لازم انجام می‌دهد. از مواد اولیه با کیفیت برای این منظور استفاده می‌کند و نیروی متخصص و با تجربه در اختیار دارد. کیفیت تعمیرات مبلمان می‌تواند تضمینی برای افزایش طول عمر استفاده از مبلمان در سال‌های آینده باشد.

در منطقه غرب تهران تعمیرات مبل دهکده المپیک و یا تعمیرات مبلمان شهرک گلستان دو مرکز تعمیرات مبلمان هستند که ساکنین مناطق غربی تهران می‌توانند با اطمینان از کیفیت و تضمین خدمات، انجام امور تعمیرات مبل و رویه کوبی خود را به آن‌ها بسپارند.

انتخاب بهترین مرکز تعمیر مبلمان می‌تواند نقش مهمی در صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات، بهره‌مندی از یک تعمیرات با کیفیت و همچنین افزایش طول عمر مفید مبلمان بعد از تعمیرات باشد، بنابراین توصیه می‌شود که در انتخاب مرکز تخصصی تعمیر مبلمان بیشترین دقت و بررسی را انجام دهید.

olympic village

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *